Odszukiwanie kolorów jakie można zobaczyć w usłyszanym zdaniu
1. Jakie znasz kolory?
2. Jakiego koloru jest słońce, trawa, niebo?
3. Używając kolorów: żółtego, czerwonego, pomarańczowego, czarnego, szarego, różowego narysuj i pokoloruj dowolne przedmioty.
4. Używając kolorów: niebieskiego lub brązowego narysuj i pokoloruj dowolne przedmioty.
5. Narysuj dziewczynkę według instrukcji:
– Agnieszka ma na głowie czerwony kapelusz.
– Agnieszka ma szare oczy.
– Agnieszka ma na szyi żółty szalik.
– Agnieszka ma różową koszulę.
– Koszula ma dwie czarne kieszenie.
– Agnieszka ma pomarańczowe kalosze.
Poćwicz wymawianie podkreślonych słów i całych zdań.
Utrwalamy wymawianie głosek szumiących w grupach 2-wyrazowych i zdaniach.
6. Narysuj chłopca według instrukcji:
– Zenek ma brązowe włosy.
– Zenek ma niebieską bluzę.
– Zenek ma brązową kamizelkę.
– Zenek ma brązowe spodnie.
– Zenek ma niebieski pasek.
– Zenek ma brązowe sandały.
– Zenek ma niebieski zegarek.
Poćwicz wymawianie podkreślonych słów i całych zdań.
Utrwalamy wymawianie głosek syczących w grupach 2-wyrazowych i zdaniach.
7. Nazwij kolory usłyszane w zdaniach – rodzic mówi zdanie, dziecko odgaduje kolory /potem zamiana ról/.
– Kurczak siedzi w wysokiej trawie.
– Zjadłem na śniadanie jajecznicę ze szczypiorkiem.
– Wrona wydziobuje spod śniegu okruszki.
– Włożyłem do koszyka pomidory i ogórki.
– Mama nalała mi zupę pomidorową z koperkiem.
– Zakwitły fiołki i żonkile.
8. Naucz się na pamięć wierszyka, prawidłowo wymawiając każde słowo:
„Szczypiorek z twarożkiem,
marcheweczka z groszkiem,
z pietruszką sałata,
to obiad dla skrzata.”
Utrwalamy wymawianie głosek szumiących i syczących w krótkich wierszach.