Celem gry jest nauka prawidłowego formułowania pytań pod względem gramatycznym i logicznym.
Zabawa rozwija też myślenie, uczy selekcji informacji, doskonali pamięć.
Przygotuj zestaw dowolnych obrazków /przynajmniej 15/.
Rozłóż obrazki na stole.
Ustal, kto będzie zadawał pytania a kto odpowiadał.
Na pytania odpowiadamy tylko i wyłącznie „tak” lub „nie”.
np. Czy jest to zwierzę? – tak
Czy mieszka w domu? – nie
Czy jest to ptak? – tak
Czy mieszka w Polsce cały rok? – nie
Czy je żaby? – tak
Czy jest to bocian? – tak
Brawo! Masz punkt. To jest bocian.
Jeśli zadający pytanie nie odgadnie w ciągu 10 pytań, to punkt zdobywa odpowiadający.
Jeśli dziecko ma problem z formułowaniem pytań, przybliżamy najpierw tematykę np. umawiamy się, że wybieramy zwierzę.
Inne wersja gry
Zamiast pojedynczych obrazków możemy wykorzystać do gry obrazek sytuacyjny z książek dla dzieci. Wybieramy wtedy jeden element przedstawiony na obrazku.
Zamiast obrazków możemy zgromadzić przedmioty codziennego użytku np. przedmioty kuchenne, ubrania, zabawki, przybory toaletowe, przybory szkolne itd.
Wersja trudniejsza – zmniejszamy ilość zadawanych pytań.