Wiosenna gimnastyka zmysłów

Ćwiczymy zmysł wzroku

Posłuchajcie wierszyka Hanny Łochockiej “Wiosna”, później odpowiedzcie na pytania.

„Ile wiosna barw rodzi,
ile błysków, odcieni,
kiedy w stawie się co dzień
nowym świtem rumieni?
Gra z pączkami w zielone,
kwiatom główki rozchyla,
wydobywa z osłonek
wzorzystego motyla…”

1. Jak można rozpoznać wiosnę? Za pomocą jakiego zmysłu?
2. Co można zobaczyć wiosną?

Przedstaw na rysunku wiosnę wyobrażoną w wierszu.

Pobawcie się wraz z rodzicami, ćwicząc swój wzrok.

„Co zmieniło się w pokoju?” – odnajdywanie nowych lub przestawionych przedmiotów.
„Co zmieniło się na stole?” – odnajdywanie przestawionych przedmiotów.
„Powtórz wzór” – malowanie wzorów przedstawionych na pisance.
„Przejdź ten wzór” – przechodzenie krok za krokiem wzoru ułożonego z nitki, taśmy, bibuły, wstążki.

Skip to content