Wiosenna gimnastyka zmysłów

Ćwiczymy zmysł słuchu

Posłuchajcie wierszyka Hanny Łochockiej „Wiosna” i odpowiedzcie na pytanie:

„Ile wiosna ma głosów?
Czy je kiedy kto zliczył? –
Gwizdów szpaków i kosów,
i pośpiewów słowiczych?
Splata nuty w piosence,
brzozom szemrze w warkoczach,
piśnie dziobkiem pisklęcym,
z bocianami klekocze…”

Co można wiosną usłyszeć? Jakie odgłosy?

Pobawcie się wraz z rodzicami, ćwicząc swój słuch.

Zabawa „Co słyszysz za oknem?” – rozpoznawanie odgłosów np. śpiew ptaków, szum wiatru, jadący samochód, głosy ludzi

Zabawa „Co znajduje się w pojemniku?” – rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez drobne przedmioty znajdujące się np. w pudełeczkach po jajkach niespodziankach /szpilki, papier, kostka do gry, kasza, itp./

Zabawa „Ile monet wpadło do słoika?” /z wykorzystaniem od 1 do 3 monet/.

Zabawa „Co upadło na stół?” /klucze, ołówek, kostka, linijka, gumka itp./.

Zabawa „Co dzieje się z kartką papieru?” – rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez potrząsanie kartką, zgniatanie kartki, pocieranie kartką o kartkę, darcie kartki, uderzanie w kartkę palcami/.

W zabawach najpierw prezentujemy dziecku odgłosy a później dopiero bawimy się. Podczas zabawy zamieniamy się rolami /demonstrujemy i zgadujemy na zmianę – raz rodzic, raz dziecko/.

Skip to content