„ Mieszkańcy łąki – żaba i ślimak ”

„Gimnastyka po angielsku” – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.

Włączcie filmik i ćwiczcie razem z jego bohaterami.
Przy okazji utrwalajcie liczenie po angielsku.

„Mieszkańcy łąki” – zagadki

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko
. (motyl)

Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite ….
 ( pszczoły)

Błyszczą jej kropki w promieniach słonka,
lata nad łąką a zwie się ..
.(biedronka)

Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi.
 (ślimak)

Skaczą zielone po majowej łące,
ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce
. (żaby).

„Życie żaby” – filmik edukacyjny.

„Żaby na łące” – zabawa ruchowo-ortofoniczna do teksty Iwony Fabiszewskiej

Rodzic mówi tekst:                          Dziecko:
Na łące żaby kumkały:                     skacze po pokoju, naśladując żabę,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.   zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez R. dźwięki,
Koncert piękny wszystkim dały,       skacze, zbliżając się do R. i zatrzymuje się w gromadce na środku sali,
re, re, kum, kum, rech.                     ponownie skacze po całym pokoju, naśladując żabę,
Zielone suknie włożyły,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.  zatrzymują się i naśladują wypowiadane przez R. dźwięki,
Swoim śpiewem zachwyciły,           wstają i kłaniają się,
re, re, kum, kum, rech.                     powtarzają dźwięki wypowiadane przez R.

„Żabia gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia aparatu mowy.

„Pełzający jegomość” – poznawanie wyglądu ślimaka.

Poszukajcie w Internecie zdjęcia ślimaka. Na podstawie zdjęcia, dziecko opisuje jego wygląd.
R. zwraca uwagę na wygląd muszli oraz na wyraźnie zaznaczone czułki.
R. opowiada dziecku ciekawostki o życiu ślimaków.

„Ślimak winniczek to największy ślimak występujący w Polsce. 
Zamieszkuje tereny o dużej wilgotności – lasy, parki, ogrody.
Żywi się świeżymi liśćmi. Zimuje w ściółce, ukryty pod roślinnością.
Ze ślimaków winniczków robi się różne potrawy. Popularne są zwłaszcza w kuchni francuskiej”.

Inne ciekawostki znajdziecie tutaj http://sadurski.com/slimak-ciekawostki-o-slimakach/

„Muszla ślimaka” – układanie z kolorowych sznurków sylwetki ślimaka.

R. wręcza dziecku kolorowy sznurek/ sznurówkę. Dziecko układa z niego skręconą muszlę ślimaka.

„Ślimak” – masażyk.

R. recytuje rymowankę i rysuje spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym na plecach dziecka.
Następnie na odwrót: dziecko rysuje na plecach rodzica – wspólne recytowanie rymowanki.

„Ślimak” – karta pracy

Dziecko:
− rysuje po śladzie rysunku ślimaka, koloruje rysunek,
− nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciach, naśladuje ich ruchy.