Kolory lata

„Duży i mały skok” – wygibasy przy muzyce.

,,Kolory” – zabawa z elementem rzutu

Dziecko staje na przeciwko R.
R. rzuca piłkę do dziecka, podając kolejno nazwy kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty.
Dzieci łapią piłkę i odrzucają ją R. podając nazwę pory roku, z jaką kojarzy im się podany kolor.

,,Zielnik” – wysłuchanie zmodyfikowanego wiersza A. Onichimowskiej

Na pierwszej stronie –
mniszek lekarski i rumianek.
Na drugiej –
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej –
kwiaty jabłoni i liście babki.
Na czwartej –
fiołki, konwalie, bratki.
Suszone zioła, liście i kwiatki,
to ślady lata – zielnik Agatki.

„Kolory lata” – praca z obrazkiem

Dz. oglądają karty przedstawiające rośliny z wiersza. Z pomocą R. podają ich nazwy.

Opisują ich wygląd i kolor. Wskazują spośród nich kwiaty, które można zobaczyć latem na łąkach lub w parkach i podają nazwę tego, która im się najbardziej podoba.

„Zielnik Agatki” – gra on-line

Przypisz obrazki z roślinami do odpowiednich grup.

https://learningapps.org/watch?v=pj12x3e7a20

„Kwiatki, bratki…” – improwizacje do piosenki

„Słonecznik – symbol lata” – rozmowa kierowana

R. zadaje pytania:
– Opisz wygląd słonecznika.
– Z czym kojarzy się kwiat słonecznika?
– Dlaczego kwiat słonecznika możemy nazwać symbolem lata?
– Dlaczego kwiat słonecznika jest taki wyjątkowy?
(bo można nie tylko na niego patrzeć, komuś wręczyć, ale także można jeść jego nasiona)

„Tworzymy zielnik” – projekt przyrodniczy

W wolnym czasie wybierzcie się na pobliska łąkę lub do parku.
Nazbierajcie znajdujące się tam zioła, liście czy kwiaty.
Wykonajcie letni zielnik.
Gromadźcie ciekawe okazy roślinne z miejsc, które odwiedzicie w tracie całych wakacji.
To będzie cudowna pamiątka i wartościowa forma przekazywania i utrwalania wiedzy przyrodniczej.

„Słonecznik” – założenie hodowli

Udajcie się do kwiaciarni i do sklepu.
Kupcie kwiat słonecznika i przystrójcie nim Wasz stół.
Kupcie ziarna słonecznika i zasadźcie kilka. Doglądajcie sadzonek i dbajcie o nie.

R. pozwól dziecku samemu dokonać zakupu.
Zwróć uwagę na to, aby dz. stosowało zwroty grzecznościowe i samo mogło dokonać wyboru produktów i za nie zapłacić.

Źródło: Boberkowy World