OD 6.00 DO 8.00

PRZYPROWADZANIE DZIECI

DO PRZEDSZKOLA 

 

 OD 14.15

ODBIERANIE DZIECI

Z PRZEDSZKOLA

 

 

 

 

 

Linki




__
____

_

 

_



___




 


_

 

 

Zawierają duże ilości witaminy C oraz wykazują właściwości bakteriobójcze – polecane są więc podczas infekcji i przeziębień. Najwięcej witaminy C zawierają pomarańcze 49mg w 100g produktu, następnie grejpfruty 40mg w 100g, mandarynki tylko 30mg
w 100g produktu.

Zimą i wczesną wiosną to cytrusy stają się jednym z najlepszych źródeł witaminy C w naszej diecie. Witamina ta odpowiedzialna jest za syntezę kolagenu, dzięki któremu stawy, skóra, naczynia krwionośne utrzymują swą elastyczność. Dodatkowo zwiększa przyswajanie żelaza z posiłków – w związku z czym zapobiega niedokrwistości.

 

 

 

Owoce cytrusowe, zwłaszcza pomarańcze są bardzo dobrym źródłem kwasu foliowego. Dieta uboga w kwas foliowy sprzyja chorobom serca i naczyń krwionośnych.

Pomarańcze, spośród wszystkich owoców, są najlepszym źródłem wapnia. Trzy duże pomarańcze dostarczają tyle wapnia co szklanka mleka. Jest to związek, który odpowiada m.in. za silne kości, prawidłową kurczliwość mięśni, przepuszczalność naczyń krwionośnych i gojenie się ran.

Cytrusy są świetnym źródłem pektyn. Jest to błonnik, który po spożyciu wchłania wodę
i tworzy pewnego rodzaju żelową masę, dzięki której dłużej czujemy sytość po posiłku oraz łatwiej się wypróżniamy. Inną zaletą tego błonnika jest zwiększone wydalanie kwasów żółciowych, dzięki czemu pomaga on w utrzymywaniu prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi.

Charakterystyczny zapach nadają cytrusom związki będące składnikiem olejków eterycznych. Związki te mają właściwości przeciwbakteryjne, przeciwnowotworowe, uspokajające, regulujące ciśnienie krwi i trawienie, działają przeciwdepresyjnie i pobudzają tworzenie leukocytów (wspomagają działanie układu odpornościowego).

 

Statystyka odwiedzin: Dziś 0 | Wczoraj 0 | Tydzień 0 | Miesiąc 0 | Razem 108928