OD 6.00 DO 8.00

PRZYPROWADZANIE DZIECI

DO PRZEDSZKOLA 

 

 OD 14.15

ODBIERANIE DZIECI

Z PRZEDSZKOLA

 

 

 

 

 

Linki




__
____

_

 

_



___




 


_

 

 

Gruszki
 
Świeża gruszka, średniej wielkości ma ok. 60 kalorii. Ze składników mineralnych najwięcej zawiera potasu, ale także bogata jest w fosfor, wapń, magnez, sód, miedź, żelazo, a także bor i jod. W owocu występują kwasy owocowe (kwas jabłkowy, kwas cytrynowy), węglowodany, olejki eteryczne, błonnik i pektyny. Zawiera także witaminy:
A, B1, B2, B6, C i PP. W miarę dojrzewania owoców ilość kwasów organicznych i pektyn maleje, a rośnie natomiast zawartość cukrów.

W 100 gramach gruszki woda stanowi 84,0 g., tłuszcze 0,3 g., białka0,5 g., węglowodany 13,0 g, witamina B1 0,03 mg, B2 0,03 mg, B6 0,015 mg, C 7 mg, karoten 0,0053 mg, sód 2,1 mg, potas 130,0 mg, magnez 7,8 mg, wapń 10,0 mg, fosfor 15,0 mg a żelazo 0,26 mg, bor i jod występują w śladowych ilościach.
 
 
 

Czytaj więcej...

 

Warzywa dyniowate to bardzo ciekawa kolorystycznie i  żywieniowo grupa warzyw. Najbardziej popularne w naszym klimacie i często uprawiane w ogródkach to: cukinie, kabaczki dynie i patisony. Warzywa te są bogate w witaminy: A, C i z grupy B, oraz zawierają sole mineralne: wapń, potas, żelazo, magnez. Do tego są lekkostrawne, niskokaloryczne i mają działanie odkwaszające organizm. Posiadają jeszcze jedną ważną zaletę - charakteryzują się niską zdolnością wiązania azotanów z gleby, czyli
w warzywach tych nie odkładają się metale ciężkie. Dlatego są nieocenione w żywieniu dzieci.

 

Czytaj więcej...

 

Zawierają duże ilości witaminy C oraz wykazują właściwości bakteriobójcze – polecane są więc podczas infekcji i przeziębień. Najwięcej witaminy C zawierają pomarańcze 49mg w 100g produktu, następnie grejpfruty 40mg w 100g, mandarynki tylko 30mg
w 100g produktu.

Zimą i wczesną wiosną to cytrusy stają się jednym z najlepszych źródeł witaminy C w naszej diecie. Witamina ta odpowiedzialna jest za syntezę kolagenu, dzięki któremu stawy, skóra, naczynia krwionośne utrzymują swą elastyczność. Dodatkowo zwiększa przyswajanie żelaza z posiłków – w związku z czym zapobiega niedokrwistości.

 

 

Czytaj więcej...

 

W okresie zwiększonej zapadalności na przeziębienia, zaleca się spożycie miodu jako naturalnego źródła substancji bioaktywnych, które pomagają w walce z chorobą. Miód jest surowcem naturalnym wytwarzanym przez pszczoły z zebranego przez nie nektaru kwiatowego lub ze spadzi. W skład miodu wchodzą głównie węglowodany proste, łatwo przyswajalne przez organizm ludzki: fruktoza, glukoza i sacharoza, wielocukry oraz kwasy organiczne, flawonoidy i barwniki roślinne. Miody zawierają także enzymy, witaminy z grupy B, Wit C, śladowe ilości witamin A, D, E, K oraz makro i mikroelementów. Jest cenionym produktem spożywczym o niezwykłych walorach smakowych.

 

Właściwości prozdrowotne miodu:

 

1. Odciąża wątrobę

W miodzie znajdują się cukry proste łatwo przyswajalne przez wątrobę. Produkty rozkładu glukozy wiążą substancje szkodliwe, co odciąża znacznie wątrobę.

 

 

Czytaj więcej...

 

Szanowni Rodzice

 

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1169/2011
w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, które ze szczególnym uwzględnieniem alergenów, muszą być łatwo dostępne tak, aby rodzic miał świadomość, że w odniesieniu do danej żywności występują kwestie związane z alergiami  i nietolerancją pokarmową. W związku z powyższym przy jadłospisie będzie można znaleźć spis alergenów, a przy każdym daniu numer alergenu jaki zawiera to danie.

 

Numery alergenów występujących w posiłkach:


1. Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy
pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz
produkty przygotowane na ich bazie).
9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
12. Dwutlenek siarki.
13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
 
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy, kwasek cytrynowy, cukier waniliowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

 

Statystyka odwiedzin: Dziś 0 | Wczoraj 0 | Tydzień 0 | Miesiąc 0 | Razem 108928