OD 6.00 DO 8.00

PRZYPROWADZANIE DZIECI

DO PRZEDSZKOLA 

 

 OD 14.15

ODBIERANIE DZIECI

Z PRZEDSZKOLA

 

 

 

 

 

Linki




__
____

_

 

_



___




 


_

 

 

Powszechnie wiadomo, iż dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia ciekawości dziecka na serie pytań "dlaczego?" są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych dziecka.

Zabawa jest dla dziecka działaniem swobodnym, wykonywanym dla przyjemności, ale opierającym się na wyobraźni. Dziecko zawsze będzie podejmowało działania mające na celu zaspokojenie swoich potrzeb..

Zabawa badawcza jak każda inna zabawa jest działalnością bezinteresowną, nie jest ważny dla dziecka rezultat ani materialny efekt, lecz samo działanie, które do niego doprowadziło. Zabawy badawcze dostarczają dziecku niezliczonej ilości nowych przeżyć związanych z odkrywaniem właściwości rzeczy i zjawisk. "Jako zasadnicze rysy poznawczego postępowania dziecka najczęściej obserwuje się powolne, jakby ostrożne zbliżanie się do przedmiotu i zależnie od możliwości, próby manipulowania nim, badanie". Ma to doprowadzić do nowych doznań, zebrania nowych doświadczeń i tym samym poznania nie znanych jeszcze właściwości przedmiotu. (S.Grestmann)

 

Czytaj więcej...

 

„Słyszę i zapominam,
Widzę i pamiętam.
Działam i rozumiem”.
Konfucjusz

 

Analizując samodzielność dziecka, przede wszystkim należy zadać sobie pytanie: cóż ta samodzielność oznacza? Czy samodzielność jest wtedy, gdy dziecko potrafi założyć buty, kurtkę, zapiąć guziki, zamek, rozebrać się i ubrać? Czy może samodzielność to również umiejętność chodzenia po schodach, jazdy na rowerze? Czy samodzielność jest wówczas, gdy dziecko potrafi wytrzymać cały posiłek siedząc przy stole, potrafi pić z kubka, używać łyżki, co więcej posługuje się nożem i widelcem? Może jednak o samodzielności możemy mówić dopiero, gdy dziecko potrafi dokonywać wyborów? Faktem jest, że postrzegamy samodzielność dziecka przez pryzmat jego umiejętności. Istotne jest zatem udzielenie odpowiedzi na pytanie:

  

KIEDY te poszczególne umiejętności dziecko powinno osiągnąć?

 

Czytaj więcej...

Statystyka odwiedzin: Dziś 0 | Wczoraj 0 | Tydzień 0 | Miesiąc 0 | Razem 108928